Kamis, 16 Februari 2012

WANITA SHOLIKHA

Untuk membentuk bibir yg menawan, ucapkanlah kata-kata kebaikan. Untuk mendapatkan mata yg indah, carilah kebaikan pada setiap orang yg anda jumpai. Untuk mendapatkan bentuk badan yg langsing, bagilah makanan kepada mereka yg kelaparan. Untuk mendapatkan rambut yg indah, mintalah anak kecil utk menyisirnya dgn jemari pada setiap hari. Untuk membentuk sikap tubuh yg indah, berjalanlah dgn segala ilmu pngetahuan dan anda tidak akan pernah berjalan sendiri.

Manusia yg melebihi makhluk ciptan Allah yg lain. Ia perlu sentiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali, dan diampuni. Jadi jagan pernah kecilkan seseorang di hati anda. Apabila anda sudah melakukan semuanya itu, ingatlah senatiasa, jika suatu ketika anda memerlukan pertolongan, akan ada tangan yg menghulur. Dan degan bertambahnya usia anda, anda akan semakin mensyukuri kerana telah diberi 2 tangan, satu untuk menolong diri anda sendiri dan satu lagi utk org lain..

Kecantikan wanita bkn terletak pd pakaian yg digunakan, bukan pada bentuk tubuh atau cara dia menyisir rambutnya. Kecantikan wanita terletak pada mata, cara dia memandang dunia. Kerana di matanya terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta akan dapat berkembang..

Kecantikan wanita juga bkn pd kehalusan raut wajahnya. Tetapi pd kecantikan yg murni, terpancar pd jiwanya, yg penuh dgn kasih syg, memberikan perhatian dan cinta yg diberikan. Dan sbg seorg wanita, kita tdk harus membanggakan kecantikan yg dia miliki..


Tidak ada komentar:

Posting Komentar